Syarikat-syarikat Zhong Xin(China dan Singapura) penuh keyakinan terhadap Saluran Selatan

2018-06-28    hits:

Menerusi pembinaan Saluran Selatan yang kian hari kian lengkap, bukan sahaja syarikat di Singapura yang penuh keyakinan terhadap Saluran Selatan, malah syarikat China yang menanam modal di Singapura juga sama, berminat dengan saluran perdagangan darat – laut antarabangsa yang baru ini.

随着南向通道建设的日益完善,不但新加坡的企业对南向通道充满信心,中国企业在新加坡投资合作的公司也一样,对这条国际陆海贸易新通道倍感兴趣。

Syarikat Asia Pasifik Jentera Liu Gong Sdn. Bhd. juga memberi perhatian kepada pembinaan Saluran Selatan, Pelabuhan Qinzhou merupakan sebuah bandar pelabuhan utama bagi Saluran Selatan. Menerusi pelepasan kastam di Pelabuhan Qinzhou yang semakin mudah dan penambahan laluan pelayaran, Cawangan Syarikat Asia Pasifik Liu Gong akan mengikut penyelidikan daripada Ibu Pejabat Liu Gong untuk menyelaraskan perancangan logistik, supaya kos logistik dapat dikurangkan dan meningkatkan efisiensi logistik dengan selanjutnya. ‘Pelabuhan Qinzhou akan menjadi sebuah pelabuhan alternatif utama bagi Liu Gong di Saluran Selatan pada masa depan’.

柳工机械亚太有限公司同样也密切关注着南向通道的建设,钦州港是南向通道的一个主要港口城市,随着钦州港通关便利性加大、航运线路增加,柳工亚太子公司会依据柳工总部的研究来调整物流规划,以便进一步降低物流成本,提高物流效率。“钦州港将成为未来柳工在南向通道的一个主要的备选港口。”