Projek penting Bukit Kang Xi, Qinzhou mula dibina

2018-06-11    hits:

Pada tahun ini, Jawatankuasa Parti dan Kerajaan Bukit Kang Xi bersungguh-sungguh untuk menjalankan pengaturan penting terhadap Jawatankuasa dan Kerajaan Perbandaran tentang pelaksanaan Perbincangan Pemikiran Pembebasan ‘Memulakan sesuatu dengan berpegang kepada kepercayaan terawal’ dan mengoptimumkan persekitaran perniagaan bagi aktiviti ‘Tahun Berkhidmat untuk Perusahaan’, berusaha penuh untuk berkhidmat kepada pembinaan projek penting dengan baik, menjadi pengiring supaya syarikat projek siap dibina dan memulakan pengeluaran secara lancar.

今年以来,康熙岭镇党委、政府认真贯彻落实市委、市政府关于开展“不忘初心再扬帆”解放思想大讨论暨优化营商环境“服务企业年”活动的重要部署,全力服务好重大项目建设,为项目企业顺利建成、投产保驾护航。

Dua projek penting iaitu Taman Perindustrian Ekologi Integrasi Yu Guang (pergabungan penjanaan kuasa fotovoltik dan akuakultur secara organik) Tong Wei dan Pelengkap Fotovoltik Yu Guang Xie Xin yang jumlah nilai pelaburannya melebihi ratus juta telah memasuki Pekan Bukit Kang Xi, merupakan dua projek yang fokus dijalankan oleh Pekan Bukit Kang Xi pada tahun ini. Projek fasa pertama bagi kedua-dua projek tersebut telah berjaya menjana kuasa dengan sambungan grid, dijangka akan mencapai 20MW. Antaranya, selepas Projek Stesen Fotovoltik Integrasi Yu Guang Tong Wei siap dibina, dijangka kapasiti penjana kuasa tahunan kira-kira 180 juta kw/j, kapasiti penjana kuasa kira-kira 250 juta kw/j, nilai output tahunan mencatat kira-kira 250 juta yuan. Sekarang, seluruh pekan sedang berusaha untuk melaksanakan kerja-kerja pembinaan Projek Fotovoltik Tong Wei Fasa Dua dan Projek Fotovoltik Xie Xin 16MW Fasa Dua.

总投资超亿元的通威渔光一体生态产业园、协鑫渔光互补光伏两个重大项目落户在康熙岭镇,是康熙岭镇今年重点推进的两个项目。这两个项目的一期工程已成功并网发电,预计规模达20兆瓦。其中,通威渔光一体光伏电站项目全部建成后,预计年发电量约1.8亿度,发电量约2.5亿千瓦时,年产值约2.5亿元。目前,全镇正全力推进通威光伏项目二期及16兆瓦协鑫光伏二期项目的建设工作。