Wakil rakan internet media berkunjung ke ‘Hikmat Qinzhou’

2018-06-28    hits:

Baru-baru ini, Bandar Qinzhou mengadakan ‘Internet melihat Qinzhou - - Aktiviti Lawatan dan Temu Bual Rakan Internet Media Tahun 2015’ yang kelima ‘Mata Jaringan Melihat Pembinaan Bandar Hikmat’. Media berita utama, wakil pelbagai laman web, dan rakan internet yang berasal dari Qinzhou telah melawat status pembinaan Bandar Hikmat Bandar Qinzhou, merasai perubahan besar yang dibawa oleh pembinaan bandar hikmat kepada kehidupan khalayak ramai.

近日,钦州市开展“网眼看钦州——2018年网媒网友参观采访活动”第五期“网眼看智慧城市建设”,来自钦州的主要新闻媒体、各网站和网友代表实地参观钦州市智慧城市建设进展情况,感受智慧城市建设给市民群众生活带来的巨变。

Pada hari itu, pertama sekali wartawan media melawat ke Pusat Cloud Computing yang terletak di Pusat Perdagangan Antarabangsa, memahami status asas pembinaan dan makna pembinaan projek tersebut. Selepas itu, berkunjung ke Pusat Cloud Video Perbandaran, Biro Keselamatan Awam Perbandaran, Perpustakaan Perbandaran, dan lain-lain lagi. Dalam lawatan ke tempat-tempat tersebut, wartawan media telah memahami status pembinaan projek dengan mendalam, merasai kemudahan besar yang dibawa oleh Bandar Hikmat kepada kehidupan harian khalayak ramai, para wartawan media memberi kepujian kepada Qinzhou yang mempercepat pembinaan Bandar Hikmat ini.

当天,媒体记者第一站参观了位于国贸中心的华为云计算中心,了解该项目建设基本情况及建设意义。随后,前往市云视频中心、市公安局、市图书馆等地。在实地参观中,媒体记者深入了解项目建设情况,现场体验智慧城市给市民群众日常生活带来的巨大便利,大家不禁为钦州大手笔加快智慧城市建设点赞。