Lingshan: Pemprosesan mendalam laici Melanjutkan rantaian industri

2018-06-28    hits:

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Daerah Lingshan giat membangunkan produk pemprosesan mendalam laici, melanjutkan rantaian industri laici, meningkatkan nilai ditambah produk, dan menggalakkan perkembangan industri laici.

近年来,灵山县积极开发荔枝深加工产品,延长荔枝产业链,提高产品附加值,推动荔枝产业发展。

Pada awal bulan Mei hingga pertengahan dan akhir bulan Julai setiap tahun ialah tempoh Laici Lingshan dipasarkan, pelbagai jenis laici masing-masing dikeluarkan secara berterusan, kira-kira 3 bulan. Ini bermaksud, pengguna hanya dapat makan Laici Lingshan yang segar dalam masa 3 bulan ini. Tetapi produk pemprosesan mendalam laici boleh mengekalkan aroma Laici Lingshan dan menandakan memori terhadap Laici Lingshan selain daripada musim penuaian laici. Arak laici dan cuka laici menjadi salah satu pembawa baru bagi kebudayaan Laici Lingshan. Menerusi usaha yang bertahun-tahun, Daerah Lingshan memperoleh keberkesanan yang baru dalam aspek pembangunan industri mendalam laici pembangunan industri mendalam laici, kini, telah mempunyai banyak produk berciri istimewa laici. Permintaan produk-produk ini melebihi pembekalan di pasaran, amat disukai oleh peniaga dan pengguna.

每年5月上旬至7月中下旬是灵山荔枝上市周期,各品种前后接续,大约为3个月。也就是说,消费者只能在这3个月的时间里才可以吃到新鲜的灵山荔枝。而荔枝深加工产品却可以在荔枝采收季节之外,留住灵山荔枝芬芳,刻印灵山荔枝记忆。荔枝酒、荔枝醋,成为灵山荔枝文化的新载体之一。通过多年的努力,灵山县在荔枝深度产业开发方面不断取得新成效,目前,已经拥有多种荔枝特色产品。这些产品在市场上供不应求,深受客商和消费者的喜爱。